9. Arrival in San Fransisco & The Chez Poulet - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Kitty Bibi - WaarBenJij.nu 9. Arrival in San Fransisco & The Chez Poulet - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Kitty Bibi - WaarBenJij.nu

9. Arrival in San Fransisco & The Chez Poulet

Door: kittynbibi

Blijf op de hoogte en volg Kitty

12 September 2011 | Verenigde Staten, San Francisco

Helemaal bijgetankt en weer terug op de aarde geland door onze tijd op the Ridge, is het tijd om ons te begeven naar de volgende plaats van onze reis; San Fransisco.

Samen met Liz en Scott rijden we naar San Fransisco. Onderweg is Liz aan het rondbellen naarstig op zoek naar een verblijfplaats. Uiteindelijk krijgt ze een oude vriend (Chicken John Rinaldo) aan de lijn en kunnen we terecht in Chez Poulet. Al woont hij er zelf niet meer, er wonen wel een aantal andere jongeren en wordt het gebouw verder gebruikt als een soort cultureel centrum. Er bevindt zich een radio station (www.radiovalencia.com??), de ruimte wordt soms uitgeleend voor underground etentjes van beginnende top-koks, en verder is het een soort basis voor de verschillende plannetjes projecten van Chicken. Chicken slaat hier bijvoorbeeld de dozen vol met zijn nieuwe boek 'Fail to Win' op. Later blijken er vijf fouten in het boek geslopen te zijn en helpen we nog een avond mee om daar stickers met correcties overheen te plakken.

Na onze spullen gedropped te hebben gaan we de stad in. Scott neemt ons mee naar the Noise Bridge, een grote ruimte bedoeld voor alle soorten hackers. Niet enkel software, maar ook het aanpassen en bouwen van hardware wordt daar gefaciliteerd. Voor donatie en mogelijk lidmaatschap kunnen mensen hier gebruik maken van apparatuur, boeken, kennis. Terwijl wij hier zijn zijn iets van 20 mensen bezig aan allerlei verschillende projecten. Onze aandacht wordt getrokken door een jongen die bezig is met een 3D printer. Met zijn zelfgebouwde 3D printer fabriceert hij een soort van driehoekige objecten waar hij magneten in de uiteinden inbrengt. Meerdere van deze objecten samen kunnen door de magneten in vele manieren gerangschikt worden. Wanneer we wat meer in gesprek komen met Arnold vraagt hij ons waar wij eigenlijk verblijven. Geheel toevallig is hij dus een van onze andere huisgenoten voor ons verblijf in de Chez Poulet. Hij biedt aan dat wij in het kleine caravannetje kunnen verblijven (zie foto :)).

Aldus zo geschiedde het en de kleine caravan is echt geweldig. Oke, het bed is een beetje te klein, maar het sluit ons wel een beetje af van de rest van de ruimte. De andere logeerplekken, zoals het ronde pluche bed beneden de caravan, bevinden zich niet in een afzondelijke ruimte. Het heeft verder iets heel grappigs en romantisch om te slapen in een indoor mini carvan die je alleen kunt bereiken via een hele nauwe balustrade.

De eerste persoon die we in Chez Poulet ontmoeten is Sunshine. Die is de eerste dagen dat we er zijn nog een beetje aan het bijkomen van Burning Man. Zij doopt ons de Transiënts. Daarna, als Liz en Scott er niet meer zijn, worden we de Foreigners, of Hanzel and Grettle. De andere huisgenoten die we beter leren kennen zijn Kelly, uit Los Angeles, en Joseph, een Duitse jongen die al jaren in San Fransisco is blijven hangen. Het duurt het langste voordat we echt met Joseph in contact raken, maar uiteindelijk hebben we wel het meeste contact met hem. Iedereen is heel aardig en 1 voor 1 leren we de verschillende personen langzaam kennen.

(Rick - en Didi)

• 25 Oktober 2011 - 15:06

Tonno & Fam:

Leuk , maar vreemd om zo achterop te lopen, benieuwd wat jullie nu doen.
    xx van de hele familie

• 25 Oktober 2011 - 20:02

Rick:

We hebben een regel en blog dagje in gelast vandaag. We gaan proberen vandaag alles bij te werken tot in Mexico Stad. En dit posten we de komende dagen... Ja het is wat werk, maar ik wil ook niks afraffelen.