14. Er op uit met onze huisgenoten - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Kitty Bibi - WaarBenJij.nu 14. Er op uit met onze huisgenoten - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Kitty Bibi - WaarBenJij.nu

14. Er op uit met onze huisgenoten

Door: kittynbibi

Blijf op de hoogte en volg Kitty

18 September 2011 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag hebben we een hele leuke dag met alle huisgenoten. Het begint er eigenlijk mee dat Didi en ik zin hebben om eens een dag helemaal niks te ondernemen. Na dagen achter elkaar propvol met activiteiten willen we lekker thuis rond te hangen. Dan komt Kelly met het voorstel om op deze zondag lekker in het Dolores park te gaan hangen. Klinkt redelijk in het verlengde van niks doen, dus we willen wel mee. Dan komt Joseph met het betere idee om naar het strand te gaan, met het schijnbaar zeldzame mooie weer voor San Fransisco. Dit vindt iedereen die thuis is eigenlijk wel een goed idee, dus we gaan uiteindelijk met bijna alle huisgenoten (Kelly, Sunshine, Joseph) naar het strand. Jeeeeeeeh!

We gaan naar het strand in Presidio, waar het strand nagenoeg doorloopt tot de Golden Gate Bridge. Met zijn tweeën wandelen we naar de brug toe om daar van het uitzicht te genieten. Tijdens het lopen komen we erachter dat we steeds dieper doordringen in het naaktstrand gedeelte. Er lopen een aantal stelletjes rond, maar verder zijn het vooral gespierde mannen die aan elkaar willen laten zien wat ze hebben... Soort van cruizing, maar dan full monty en op het strand.

Verder hebben we een relaxte dag op het strand met hola hoop en frisbieen. Alleen de zee is echt wel wat te koud om in te zwemmen; ik kom niet verder dan erin rennen en na een duik er even snel weer uit te rennen. Dan ziet Kelly opeens rondspringende dolfijnen recht voor het strand. Wij zijn niet de enigen die het opmerken, want al snel is een groot deel van het strand naar het water aan het kijken.

Na het strand gaan naar de supermarkt om boodschappen te doen, wij willen eens lekker voor iedereen in huis koken om onze dankbaarheid te tonen. Onderweg maken we een tussenstop op Twin Peaks. Vanaf hier kunnen we bijna de hele stad zien, een prachtig uitzicht over alle verschillende buurten en de baai van brug tot brug.

Thuisgekomen maken Didi en ik onze lekkere groente quiche en aardappels uit de oven. Het is heerlijk om weer eens goed te kunnen koken, iets wat ik niet meer zo uitgebreid gedaan heb sinds we thuis waren (pasta saus warm maken op een gaspitje op Burning Man telt niet echt mee). Iemand anders maakt nog een salade, en er wordt nog een tafel neergezet en gedekt in de grote zaal. Nick is thuis uit zijn werk en ook Liz eet gezellig mee. Het is een feestelijk diner en een goede afsluiting van een heerlijke dag met onze huisgenoten. We worden steeds meer deel van het huishouden in de Chez Poulet, of zoals Kelly en Nick zeggen - we're part of the family.

(Rick)

• 30 Oktober 2011 - 10:55

Philo :

Dat ziet er gezellig uit! Je had vroeger ook een hoola hoop, schijnt weer helemaal "in" te zijn. Ik zie jou en Moira ineens weer voor me als kleine meisjes samen met jullie blauwe hoola hoop, tong tussen de lippen geperst wie het beste en langste kon hoola hoopen:)